Reumatoidalne zapalenie stawów, stawy, chemioterapia, radioterapia, nowotwory




Małgorzata Gapińska napisała 14/05/2010 09:54 | Cytuj
Witam Was wszystkich bardzo serdecznie, to mój pierwszy wpis na forum, choć czytam Was już od jakiegoś czasu i bardzo systematycznie :) Mam pytanie do Was. Pomożecie? :) Mam klientkę która chciałaby zakupić kolagen, bądź colvitę, ale bierze raz w tygodniu na reumatyczne zapalenie stawów 12 mg metoprexadu (jest to mała dawka, ale jest to lek który należy do grupy leków chemioterapeutycznych). Czy w takiej sytuacji można stosować kolagen/colvitę? 
I od razu nasuwa mi się pytanie dlaczego nie można stosować kolagenu przy chemioterapii? 
Z góry dziękuję za pomoc. 


Jarosław Zych napisał 14/05/2010 13:37 | Cytuj
Siergiej Batieczko zdecydowanie już tym razem zaprzeczył , aby istniał konflikt Colvity z lekami z grupy chemioterapeutycznych i jakiekolwiek przeciwwskazania.... 


Maria napisała 14/05/2010 14:08 | Cytuj
Małgosiu, nie chodzi o to, że stosowanie Colvity wraz z lekami chemioterapeutycznych lub w ogóle podczas chemioterapii, spowoduje jakiekolwiek niekorzystne działanie. Chodzi o to, że chemia w ogóle nie pozwoli Colvicie zadziałać, niszczy jej dobroczynne właściwości. Dlatego też przyjmując jakiekolwiek leki, Colvitę należy spożywać ok 4 godziny po ich zażyciu. Natomiast zażywanie Colvity podczas chemioterapii nie ma w ogóle sensu. Podczas chemioterapii i radioterapii przede wszystkim niszczone są chore komórki i białko (kolagen), które te komórki otacza, dlatego podczas tych dwóch terapii nie ma sensu zażywanie kolagenu, choćby w postaci Colvity. I nie ma to nic wspólnego z tym, że mogłoby to w jakimś stopniu zaszkodzić, bo nie zaszkodzi, ale też nie przyniesie żadnych, oczekiwanych efektów. Kolagen i Colvitę należy wręcz zastosować bezpośrednio po tych dwóch terapiach (chemioterapia i radioterapia) po to właśnie by jak najszybciej zmusić nasz organizm do uzupełnienia kolagenu (białka), który został niesamowicie wyniszczony podczas tych dwóch terapii. Odbudowa kolagenu w tych przypadkach jest konieczna by na nowo odbudować barierę, jaką kolagen stanowi dla ewentualnych przerzutów i wznów chorobowych. Bez tego komórki nowotworowe, mające niesamowite zdolności produkowania enzymów niszczących kolagen, mają otwartą drogę do całego organizmu i stąd właśnie biorą się przerzuty. 
Reasumując, szczególnie właśnie po chemioterapii i radioterapii należy jak najszybciej stosować Colvitę i to w początkowym okresie w dawkach przynajmniej po 4 kapsułki a nawet 6 dziennie, później, po takich przejściach, przynajmniej 2-3 dziennie.


Małgorzata Gapińska napisała 14/05/2010 15:42 | Cytuj
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Muszę przyznać, że dzisiaj nie mogę oderwać się od nowej książki S.Batieczki. Wczoraj ją otrzymałam i jestem pod dużym wrażeniem. Informacje zawarte w rozdziale 10 - Nowotwory złośliwe są niesamowite. Dla wszystkich, którzy jeszcze nie zaopatrzyli się w nowe wydanie tej książki polecam gorąco! Warto! 


Bogusława Lipecka napisała 14/05/2010 19:30 | Cytuj
Dzisiaj jestem szczęśliwa! Byłam ze swoimi mowami o kolagenie na spotkaniu. Przyszła Pani , która bierze colvię od 16 stycznia br. Chora RZS, miała na ręku narośl, sztywne stawy rąk, napady bólowe, nie podnosiła rąk do góry. Dzisiaj szczęśliwa demonstrowała swoje ruchome ręce, szczupłe palce. Zapisała się na gimnastykę , chce jej się żyć. Ostatni napad bólowy miała 24 kwietnia( przyszła z kalendarzem/. Dla mnie to jest między innymi cenna nagroda i zapłata za moją pracę, ciągłą naukę. Nie było mi na początku łatwo czytać i rozumieć książkę S.Batieczki a co mówić żeby tą wiedzę jeszcze przekazać. I wydanie przeczytałam 4 x , zaś II wydanie właśnie kończę. Wiem , że będę powracać do tej lektury jeszcze wiele razy. Ludzie nie chcą kupować preparatów na podstawie powiedzenia: " Pani kupi, będzie Pani zadowolona". Mówię zawsze, że ja nie leczę , nie jestem lekarzem a colvita stwarza warunki dla organizmu do zdrowienia.

2 komentarze:

  1. Na forum czytałam, że wielu osobom pomógł Immunomodulin bóle stawów znikały po kilku miesiącach

    OdpowiedzUsuń